المبادئ التوجيهية في جامعة كولومبيا بشأن
إطلاق التسميات مقابل الهدايا والهبات والمنح مايو 2007 الغرض من توصيات
السياسات العامة التالية، والتي تدخل حيز التنفيذ في الأول من نوفمبر 2004 هو
توجيه إجراءات وتدابير التسميات التي تقر بجهود أبرز الجهات المانحة لجامعة
كولومبيا، وذلك لأن جميع احتمالات التسميات لها أثر كبير على نطاق الجامعة، وحتى
التسميات المرتبطة بكليات أو برامج معينة، فإن مجلس الأمناء يطلب وضع مبادئ
توجيهية بشأن السياسات، ولا يُقصد منها تغيير التزامات
التسمية الحالية، حيث تطبق على المنح من كل مصدر بما في ذلك الأفراد والمؤسسات
والشركات وأي كيانات خيرية أخرى. تخضع المبادئ
لتوجيهية التي تقرر الحد الأدنى من مستويات المنح إلى تعديلات دورية فالكليات
لها حرية التصرف في رفع الحد الأدنى الخاص بكل منها. كما يتعين، قبل أي مناقشة
مع مانح/متبرع محتمل وذلك فيما يتعلق بالمبالغ المالية المحددة لتسميات المنح
(بخلاف الأشياء المتنوعة والصغيرة المنصوص عليها في الفقرة ،)10أن يستشير
المديرون المعنيون أو من يتعاملون بشكل مباشر مع المانح وكيل الجامعة لشؤون
التطوير، وذلك لضمان تطبيق المبادئ التوجيهية الحالية، وكذلك ينبغي مسبقاً
استشارة الوكيل التنفيذي الأول، وكبير المسئولين الماليين وذلك فيما يخص مبلغ
المنح المحدد للتسمية لأي كلية. حيث يمكن لهؤلاء الموظفين إحالة طلبات
الاستثناءات الجديرة بالاهتمام إلى لجنة مراجعة المنح التي تتكون من: (عميد
الجامعة، الوكيل التنفيذي الأول، الوكيل التنفيذي لتطوير الجامعة والعلاقات مع
الخريجين) وتكون الموافقة النهائية من اختصاص مجلس أمناء الجامعة. أما عروض الإهداء
التي تبلغ قيمتها 10مليون دولار أو أكثر وأهميتها المؤثرة على نجاح حملة جامعة
كولومبيا والتأثير المحتمل على تشغيل الجامعة وتمويلها، فقد طلب الرئيس ومجلس
الأمناء أن تُعرض جميع عروض المنح المحتملة على المراجعة (ويجب أن يكون عرضها
خطي، وتحدد الغرض منها، وتأثيرها الذي يترتب على الميزانية، وتحديد تبعات التسمية
المتعلقة بها) من قبل الوكيل التنفيذي لتطوير الجامعة والعلاقات مع الخريجين
وذلك بغية مراجعتها قبل استعراض آفاق استخدامها. 1. الغرض من مناسبات التسميات:. تعتبر فرص
إطلاق التسميات المتاحة للمانحين وسيلة لجمع الأموال لتحقيق الرسالة التعليمية
لجامعة كولومبيا ودعم أعضاء هيئة التدريس والطلاب، وكذلك للتعبير وتقديم الشكر
عن قصة النجاح الفريدة التي يرويها المانحين البارزين وعلاقتهم طويلة الأمد
بالجامعة. أما مناسبات التسمية لغير المانحين، لا سيما تلك التي يتم تسمية كليات
أو مرافق رئيسية فيها على وجه الخصوص، فهي تعتبر بمثابة ظروف استثنائية يتم من
خلالها تكريم أشخاص عن مساهماتهم الاستثنائية تجاه مجتمع الجامعة، وذلك الذي
أوصت الإدارة العليا للجامعة ومجلس أمناء الجامعة. أحد برامج الجامعة
الاستباقية بشأن التواصل الاستراتيجي والتسويق والتعليم يشجع على إحداث تغييرات
جوهرية بالتسميات، حيث يعتبر دمج هوية المؤسسة مع اسم المانح حدثاً مؤسسياً
وثقافياً هاماً، فهو يعمل على تقديم رسالة واضحة ومباشرة إلى عموم المعنيين
بمجتمع الجامعة، وذلك من أجل التحول السلس والاستخدام المتسق للتسميات الجديدة،
كما ينبغي أن يخضع ويتبع ذلك التغيير المبادئ التوجيهية للتوسيم بالعلامات
المميزة للجامعة. 2. سياسات تسمية الكليات وإجراءاتها:
ترتبط تسمية الكلية للأبد باسم فرد أو عائلة. فالكلية قد تُسمى مرة واحدة فقط،
وبالتالي فإن قرار تسميتها يخضع لعناية بالغة. كم يجب إيلاء اهتمام فائق بمسألة
طبيعة الهدية والخلفية التي جاء منها المانح/المتبرع. ينبغي أن تكون الهدية
المقدمة بغرض إطلاق التسمية ذات طبيعة تحويلية؛، أي ينبغي تخصيصها بشكل كامل أو
أساسي للدعم الوقفي لأغراض العمل الأساسية. وينبغي أن تكون القيمة الحالية
للهدية منحة كبيرة بما يكفي لتوفير دخلاً إضافياً كافياً ينقل الكلية إلى مستوى
جديد من التميز. يختلف تعريف الهدية ذات الطبيعية التحويلية
حسب الكلية المعنية،، كما يختلف أيضا استخدامها المتوقع وفقاً لأولويات الإدارة
الأكاديمية للكلية. لكن عموماً من المتوقع أن توفر الهدية وبشكل دائم، توزيعاً
للدخل لصالح الكلية ذات الحجم الكبير، إما بالقيمة المطلقة للدولار أو كنسبة
مئوية من إجمالي ميزانية الإنفاق في الكلية، بحيث يمكن من الحكمة بالمكان القول
أن الهدية منحة تسمح للكلية بالعمل بشكل مختلف (ولأغراض التوضيح، إذا كانت
ميزانية الكلية السنوية 50مليون دولار، فإن المرء يتوقع منحة تحويلية حقيقية
لزيادة الميزانية بحد أدنى (10% أو 55مليون دولار).، وبتطبيق قاعدتنا الحالية
بشأن إنفاق الهدايا فهذا من شأنه أن يتوقع قيمة لمنحة تبلغ 100مليون
دولار[دولار[ . ومن المستحسن أن تحدد الكليات بالاشتراك مع لجنة مراجعة الهدايا،
المساهمات والحد الأدنى للتسميات الأساسية، كذلك تعتبر المشاورات المبكرة أمراً
هاماً في هذه العملية. ينبغي أن تطرح الهدية
التي تسعى لإضفاء تسمية معينة اسماً ملائماً للكلية، لأن التسمية نتشكل ارتباطاً
دائماً في أذهان العامة بين الوحدة الجامعية والجهة المانحة، ويجب أن تحدد إدارة
الجامعة ما إذا كان هذا الارتباط ملائماً ومرغوباً فيه أم لا. كما يُتوقع أن
يكون الحكم في هذا الشأن تقديرياً، بنا ًء على كل الحقائق والظروف المرتبطة
بمنحة مقترحة معينة.، حيث ويتوقع مجلس الأمناء إجراء مراجعة مستفيضة وتقص دقيق على
الخلفية التي جاء منها المانح والإرث المحتمل وذلك فيما يتعلق بنزاهة المانح
ومكانته العامة. في النهاية يجب على صناع القرار تقدير الأمر والموازنة بين
المنفعة المالية طويلة المدى للجامعة ومصلحة المانح والالتزام القاضي بحماية
سمعة جامعة كولومبيا. ينبغي أن يكون قبول
الهدايا الرامية لإطلاق التسميات متأنياً ومدروساً.، ويجب على العميد ألا يشرع
في أي مناقشات بشأن التسميات قبل إجراء مناقشات تحضيرية جادة مع رئيس الجامعة
والوكيل التنفيذي لتطوير الجامعة والعلاقات مع الخريجين.، وقد تظهر احتمالية
تقديم هدية رامية إلى إطلاق التسميات بشكل غير متوقع كمبادرة من مانح/متبر
ع في مبادرة المانح المحتمل، ولذلك ينبغي إلى الحد المعقول والممكن أن توضح
المناقشات الدائرة مع المانح المحتمل أن تسمية الهدية الرامية إلى إطلاق
التسميات تستلزم مشاركة وموافقة العديد من موظفي الجامعة وبعد ذلك تخضع للمراجعة
والاعتماد من مجلس أمناء الجامعة، ويجب تحديداً إشراك رئيس الجامعة وعميدها
بالتشاور مع لجنة مراجعة الهدايا (العميد، الوكيل التنفيذي الأول، نائب الرئيس
التنفيذي لتطوير الجامعة والعلاقات مع الخريجين). كما يتعين مشاركة ممثلين من
مجلس أمناء الجامعة في الوقت المناسب، إذ يحدد التشاور مع هؤلاء الموظفين
العملية الواجب اتباعها في أي ظرف من الظروف، بحيث . تفضي تلك المشاورات إلى
قرار رسمي يُرفع إلى مجلس الأمناء لاعتماده، وقد تشتمل عملية التشاور هذه، إلى
الحد الممكن والمرغوب فيه، على متطوعين رئيسين وأعضاء من هيئة التدريس في الكلية
المعنية وكذلك المستشار العام. |
|
Columbia University Naming Opportunity Guidelines May 2007 (Source) The following policy recommendations, effective
November 1, 2004, are intended to guide future naming actions which recognize
significant donors to Columbia .Because all naming opportunities have
University-wide impact, even those attached to a specific school or program,
the Trustees requested the development of these policy guidelines. They are
not intended to alter existing naming commitments. They apply to gifts from
all sources: individuals, foundations, corporations, and other charitable
entities. Guidelines to establish minimum gift levels are
subject to periodic adjustment, and schools have discretion to establish
their own higher minimums. Prior to any discussion with a prospective donor
regarding specific and unique naming gift amounts (other than miscellaneous,
smaller items described in paragraph 10), prospect managers or others working
directly with the donor should consult with the Vice President for University
Development to ensure use of current guidelines. The Senior Executive Vice
President and the Chief Financial Officer should also be consulted in advance
regarding specific gift amounts for the naming of any facility. These
officers can refer notable requests for exceptions to the Gift Review
Committee (Provost, Senior Executive Vice President, and Executive Vice
President for University Development and Alumni Relations). Final approval of
naming opportunities rests with the Trustees of the University. Because of their disproportionate importance to the
success of The Columbia Campaign and potential impact on the operation and
finances of the University, the Trustees and the President ask that all potential
proposals for gifts of $10 million or more be presented for review (in
writing., outlining the purpose, potential budgetary impact, and naming
implications) to the Executive Vice President for University Development and
Alumni Relations prior to presentation to prospects. 1.Purpose of Naming
Opportunities. Naming opportunities are a means to raise funds for Columbia's
educational mission and support its faculty and students, and also to express
and recognize on a long-term basis the unique story of significant donors and
their ties to the University. Non-donor naming opportunities, particularly
those naming schools or major facilities, may be made in extraordinary
circumstances to honor individuals for exceptional contributions to the
University community, as recommended by University senior leadership and
approved by the Trustees. A proactive program of strategic communication, marketing,
and education is strongly encouraged around major naming changes. The melding
of an institution’ s identity with the name of a donor is a major
organizational and cultural event, and for the sake of seamless transition
and consistent usage, presenting a clear and direct message to all
constituencies involved is advised. Such changes should follow University
branding guidelines. 2. School Naming Policies and Procedures. Naming a
school links it in perpetuity to an individual or a family. A school or
college may be named only once; therefore, the decision to name must be
undertaken with great care. Careful attention should be paid to both the
nature of the gift and the profile of the potential donor. A naming gift should be a transforming gift. It
should ideally be totally or primarily allocated for endowment support of
core operating purposes. The present value of the gift should be large enough
to provide sufficient additional income to take the school to a new level of
excellence. The
definition of a transforming gift will differ by school, and Its anticipated
use may vary according to the priorities of the school " s academic
leadership. In all circumstances, however, it must be expected to provide, in
perpetuity, an income distribution to the school that is sufficiently large,
either in absolute dollar terms or as a percentage of the school' s total
expenditure budget, such that it may appropriately be said to permit the
school to operate at a fundamentally different level. [For the purpose of
illustration. If a school has an annual operating budget of $50 million, one
would expect a truly transforming gift to increase the budget by a minimum of
10% (or S5 million); applying our current endowment spending rule., this
would suggest a gift of MOO million.] It Is recommended that schools
determine, with Gift Review Committee input, basic naming minimums. Early consultation
is essential to this process. A naming gift should also give the school an
appropriate name. Because naming forges a permanent link in the public mind
between the unit and the donor, the leadership of the University' must
determine whether a particular link Is appropriate and desirable. It is
expected that this judgment will be a matter of discretion, based upon all
the facts and circumstances associated with a particular proposed gift. The
Trustees expect a donor' s background and potential legacy to have been
thoroughly reviewed with regard to integrity and public standing. In the end.
judgments must be made by the decision-makers which balance the long-range
financial benefit to the University, the donor' s best interest, and the
obligation to protect Columbia's reputation. The process for accepting a naming gift should be
careful and deliberate. Deans should not initiate naming-gift discussions
before having serious preliminary conversations with the President and the
Executive Vice President for University Development and Alumni Relations. The
possibility of a naming gift may emerge unexpectedly at the initiative of a
prospective donor. To the extent that it is reasonable and possible,
conversation with the prospective donor should make clear that a naming gift
requires the participation and approval of several different University
officers and culminates with review and approval by the Trustees. In particular,
the President and Dean in consultation with the Gift Review Committee
(Provost, Senior Executive Vice President, and Executive Vice President for
University Development and Alumni Relations), must be involved.
Representatives of the Trustees of the University should be engaged at the
earliest appropriate juncture. In consultation these officers will determine
the process to be followed in any particular circumstance. It will result in
a formal resolution being placed before the Trustees for their approval. To
the extent possible and desirable, the process may include key volunteers, faculty
of the school, and the General Counsel. |
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق